( 35 год., 4 години –
резервний час)
№
|
Дата
|
Коре-
кційна
дата
|
Кіль-
кість
годин
|
Зміст
програмного матеріалу
|
Вимоги до рівня знань і
умінь
|
Примітки
|
|
|
|
|
I семестр
|
|
|
|
|
|
5
|
Розділ 1. Здоров’я людини
|
|
|
|
|
|
|
Життя і
здоров'я людини
|
Учні:
називають:
- складові
здоров’я;
- види і
чинники ризику для життя і
здоров’я;
наводять приклади:
- сприятливих
для здоров’я життєвих навичок;
-небезпек навколишнього середовища;
-
кримінальних небезпек для підлітків;
розпізнають:
- ознаки безпеки і небезпеки;
- ознаки фізичного, соціального, психологічного і духовного благополуччя;
- сприятливі і несприятливі для здоров’я
людини погодні умови;
пояснюють:
- вплив
небезпеки, невиправданих
ризиків, екстремальних і надзвичайних ситуацій на життя і
здоров’я;
- дію природних
чинників на здоров’я;
уміють:
- обирати одяг і взуття за несприятливих
погодних умов;
- оцінювати ризик у
щоденних ситуаціях;
- безпечно поводитися при спілкуванні з
незнайомими людьми;
- уникати кримінальних небезпек;
- обговорювати з батьками засоби захисту
особистого майна;
демонструють способи
самоконтролю та алгоритм дій в екстремальній
ситуаціях;
виявляють активну позицію щодо економії води, електричної
енергії, участі в екологічних акціях,
відповідальної поведінки в природі.
|
|
1.
|
|
|
1
|
Безпека
життєдіяльності. Здоров’я і благополуччя. Життєві навички, сприятливі для здоров’я
|
||
|
|
|
|
Ризики і небезпеки
|
|
|
2.
|
|
|
1
|
Поняття про ризик. Оцінка ризиків у щоденному житті. Практична робота №
1: “Відпрацювання алгоритму дій при
потраплянні в екстремальну ситуацію”
|
|
|
3.
|
|
|
1
|
Вплив
природних чинників на здоров’я людини. Практична робота № 2: “Добір одягу за несприятливих
погодних умов (ожеледиця, хуртовина, спека)”
|
|
|
4.
|
|
|
1
|
Техногенне
середовище. Екологічні проблеми довкілля
|
|
|
5.
|
|
|
1
|
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек.
Практична робота №3:“Відпрацювання навичок захисту особистого майна (квартири,
велосипеда, мобільного телефону)”.Тематична атестація
по розділу І «Здоров’я людини».
|
|
|
|
|
|
|
Тематична
|
|
|
|
|
|
6
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я
|
|
|
|
|
|
|
Харчування і здоров’я
|
Учні:
називають:
-
складові харчових продуктів, джерела їх надходження;
- особливості харчування у підлітковому віці;
- принципи харчування для здоров’я;
-
чинники, що впливають на формування харчових звичок;
-
наслідки неправильного харчування;
- причини
і симптоми харчового отруєння;
наводять приклади ситуацій, в яких треба звернутися до стоматолога;
розпізнають ознаки збалансованого
харчування;
пояснюють:
- небезпеку йододефіциту;
- значення особистої гігієни;
уміють:
-
визначати збалансований харчовий раціон, калорійність
харчування та енерговитрати залежно від фізичного навантаження;
-
зберігати і споживати йодовану сіль;
-
аналізувати інформацію на упаковках харчових продуктів;
-
запобігати харчовим отруєнням;
-
надавати допомогу і самодопомогу при харчових отруєннях;
дотримуються правил харчування
для здоров’я та правил особистої гігієни.
|
|
6.
|
|
|
1
|
Значення
води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини.
Особливість харчування у підлітковому віці
|
|
|
7.
|
|
|
1
|
Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування
та енерговитрати залежно від фізичних
навантажень
|
|
|
8.
|
|
|
1
|
Профілактика
йододефіциту і діабету. Практична робота № 4: “Визначення збалансованості харчового раціону”
|
|
|
9.
|
|
|
1
|
Правила
купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях. Практична робота №5: “Аналіз маркування
харчових продуктів”
|
|
|
|
|
|
|
Особиста гігієна
|
|
|
10.
|
|
|
1
|
Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна
ротової порожнини
|
|
|
11.
|
|
|
1
|
Особиста гігієна під
час занять фізичною культурою та спортом. Практична
робота №6: “Складання пам’ятки: «Правила
особистої гігієни»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я
|
|
|
|
|
|
|
Звички і здоров’я
|
Учні:
називають:
-
особливості психічного розвитку підлітків;
- чинники, що впливають на прийняття
рішень і формування звичок;
- переваги адекватної самооцінки;
-
наслідки активного і пасивного куріння, зловживання алкоголем;
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
наводять
приклади:
- потреб людини ;
- корисних і шкідливих звичок;
розпізнають:
-
види
самооцінки;
- прості,
щоденні і складні рішення;
- позитивні й негативні соціальні впливи;
- соціальну і комерційну рекламу;
- перебільшену і неправдиву інформацію
в рекламі;
- ситуації, безпечні щодо ризику
ВІЛ-інфікування;
пояснюють:
- вплив самооцінки на
поведінку і здоров’я людини;
- вплив корисних звичок на здоров’я;
- згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я
підлітків;
- алгоритм прийняття зважених рішень;
- необхідність відмови від
пропозицій
вживання психоактивних речовин;
-
вплив ВІЛ-інфекції на організм людини;
- відмінність між ВІЛ і СНІД;
аналізують:
- поширені міфи про психоактивні речовини;
- зміст і мету комерційної реклами;
уміють:
- аналізувати свої звички;
- створювати план
формування корисної звички;
- критично
аналізувати рекламні повідомлення;
- відмовлятися від небезпечних пропозицій
сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії;
виявляють толерантне
ставлення до ВІЛ-позитивних людей.
|
|
12.
|
|
|
1
|
Психічний
розвиток підлітка. Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток
. Потреби людини, їх розвиток із віком
|
|
|
13.
|
|
|
1
|
Навички
і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички.
Практична робота №7: “Створення плану формування корисної
звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички)”
|
|
|
|
|
|
|
Самооцінка і здоров’я
|
|
|
14.
|
|
|
1
|
Поняття самооцінки. Види самооцінки.
Формування адекватної самооцінки. Практична робота №8: “ Проект самовдосконалення (вибір,
планування і досягнення мети)”
|
|
|
|
|
|
|
Критичне
мислення та уміння
приймати рішення
|
|
|
15.
|
|
|
1
|
Види
рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я.
Практична робота №9: “Моделювання ситуації прийняття зважених рішень”
|
|
|
16.
|
|
|
1
|
Вплив реклами на рішення людини.
Види реклами. Практична робота № 10: “Аналіз соціальної і комерційної реклами”. Оцінювання навчальних
досягнень учнів за I семестр
|
|
|
|
|
|
|
Зошит
|
|
|
|
|
|
|
Тематична
|
|
|
|
|
|
|
II семестр
|
||
17.
|
|
|
1
|
Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й
негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.Практична робота
№11:“Моделювання ситуації відмови від вживання психоактивних
речовин”
|
|
|
18.
|
|
|
1
|
Вплив
ВІЛ-інфекції на організм людини. Поняття про СНІД. Практична робота №12: “Створення
соціальної реклами з профілактики ВІЛ-інфекції”
|
|
|
|
|
|
15
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я
|
|
|
|
|
|
7
|
Тема
1. Соціальне благополуччя
|
Учні:
називають:
- види стосунків,
методи покращення стосунків;
- способи та етапи конструктивного розв’язання
конфліктів;
наводять приклади:
- стосунків в родині та з
однолітками;
- чинників розпалювання конфліктів;
розпізнають:
- ознаки вербальної і невербальної комунікації,
активного і пасивного слухання;
- стилі
спілкування;
- конфлікти
поглядів і конфлікти інтересів;
- дружні,
недружні і небезпечні компанії;
- вияви
фізичного і психологічного насилля;
пояснюють:
-
особливості спілкування з дорослими й однолітками;
- вплив конфліктів на здоров’я;
- необхідність конструктивного розв’язання конфліктів;
- важливість толерантного ставлення до поглядів і переконань, урахування інтересів і потреб
інших;
- негативні наслідки
приналежності до небезпечних компаній;
аналізують:
- переваги і недоліки різних стилів
спілкування;
- свої стосунки з іншими людьми;
уміють:
- упевнено поводитися в різних життєвих
ситуаціях;
- уникати непорозумінь у спілкуванні;
- толерантно ставитися до смаків і поглядів інших;
- розв’язувати конфлікти, уникати ескалації конфліктів, контролювати емоції у
конфліктних ситуаціях;
- обирати коло спілкування, яке сприяє
здоров’ю;
- протидіяти виявам агресії
і насилля у своєму середовищі;
дотримується правил:
- спілкування з однокласниками і членами родини;
- дружнього спілкування дівчат і хлопців.
|
|
|
|
|
|
Спілкування
і здоров’я
|
||
19.
|
|
|
1
|
Спілкування людей. Засоби
комунікації. Навички спілкування
|
||
20.
|
|
|
1
|
Стилі
спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я. Практична робота №13:
“Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях”
|
|
|
21.
|
|
|
1
|
Види стосунків.
Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. Практична
робота №14: “Складання плану покращення міжособистісних
стосунків”
|
|
|
|
|
|
|
Конфлікти і здоров’я
|
||
22.
|
|
|
1
|
Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання
конфліктів. Практична
робота №15: “Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням
конфліктів”
|
|
|
23.
|
|
|
1
|
Запобігання
ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.
Практична робота №16: “Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних
ситуаціях”
|
|
|
|
|
|
|
Стосунки з однолітками
|
|
|
24.
|
|
|
1
|
Підліткові компанії.
Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній
|
|
|
25.
|
|
|
1
|
Способи протидії
агресії та насиллю у підлітковому середовищі. Тематична атестація по розділу 4 “Соціальна складова здоров’я”
|
|
|
|
|
|
|
Тематична
|
|
|
|
|
|
9
|
Тема 2. Безпека в
побуті й навколишньому середовищі
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|||||
|
|
|
|
Безпека в побуті
|
Учні:
називають:
- небезпечні ситуації, які можуть
виникнути в оселі;
- основні
причини виникнення пожеж;
- переваги
і недоліки різних типів вогнегасників;
- ознаки
виникнення аварії на підприємстві;
-
правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді;
- види
і телефони державних служб надання допомоги в екстремальних
ситуаціях;
- основні складові
автомобільної аптечки та їх призначення;
наводять приклади ситуацій, в яких вогонь може бути
особливо небезпечним;
розпізнають:
- негорючі, легкозаймисті речовини і
матеріали;
- препарати побутової хімії за рівнем
безпеки;
- стадії пожежі і
типи вогнегасників;
- групи
промислових об’єктів за наслідками аварій;
- елементи
конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху;
- сигнали маневрування велосипедистів;
-
ознаки ураження електричним струмом, хімічних опіків, отруєння;
пояснюють:
-
зміст поняття
«трикутник вогню»;
- необхідність
використання велосипедного шолома;
- правила зберігання і використання ліків і
препаратів побутової хімії;
-
необхідність надання першої
допомоги;
аналізують
наслідки неправильного перевезення вантажів на велосипеді;
уміють:
- користуватися газовою плитою, перекривати вентилі водогону,
вимикати електрику на щитку;
- організовано евакуюватися з приміщення у разі пожежі;
- перевіряти пожежну безпеку своєї оселі;
- застосовувати належні засоби
пожежогасіння при різних типах пожеж;
- захищати органи дихання, правильно
діяти у випадку загоряння одягу на людині;
- обирати відповідні алгоритми дій у
разі сигналу цивільної оборони;
- добирати одяг для велосипедних
прогулянок;
- обирати безпечні способи маневрів
на велосипеді;
- складати стислі та інформативні повідомлення для
рятувальників;
- викликати рятувальників і надавати
їм посильну допомогу;
- адекватно оцінювати свої
можливості і надавати першу допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом,
хімічних опіках, отруєннях, ДТП;
дотримуються
правил:
- користування газовими приладами,
електроприладами, водогоном, тепловими мережами, засобами побутової хімії;
- пожежної безпеки;
- дорожнього руху для
пішохода, пасажира, велосипедиста.
|
|
26.
|
|
|
1
|
Правила користування газовими приладами,
електроприладами, водогоном, тепловими
мережами
|
|
|
27.
|
|
|
1
|
Безпека при користуванні засобами побутової хімії.Практична
робота
№17: “ Відпрацювання
навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії”
|
|
|
|
|
|
|
Пожежна безпека
оселі
|
|
|
28.
|
|
|
1
|
Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі.План
евакуації з будинку. Практична робота №18: “Відпрацювання навичок екстреної
евакуації з приміщення школи і своєї оселі”
|
|
|
29.
|
|
|
1
|
Засоби
пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні
пожежі. Дії в разі загоряння одягу. Практична робота №19: “Виготовлення ватно-марлевої
пов’язки”
|
|
|
|
|
|
|
Проживання у промисловій
зоні
|
|
|
30.
|
|
|
1
|
Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра
під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби
захисту
|
|
|
|
|
|
|
Безпека руху
велосипедиста
|
|
|
31.
|
|
|
1
|
Елементи конструкції велосипеда, що впливають на
безпеку руху. Одяг для велосипедиста.Практична робота №20: “Вивчення вмісту автомобільної
аптечки”
|
|
|
32.
|
|
|
1
|
Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила
перевезення вантажів і виконання маневрів на
велосипеді
|
||
|
|
|
|
Поведінка в
екстремальних ситуаціях
|
|
|
33.
|
|
|
1
|
Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним
службам. Правила взаємодії з рятувальниками.
Практична робота №21: “ Моделювання ситуації
виклику рятувальних служб”
|
|
|
34.
|
|
|
1
|
Перша допомога при ураженні
електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП.
Практична робота № 22: “Моделювання
допомоги при ураженні електричним струмом”
|
|
|
35.
|
|
|
1
|
Оцінювання
навчальних досягнень учнів за II семестр
|
|
|
|
|
|
|
Зошит
|
||
|
|
|
|
Тематична
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар