вівторок, 15 березня 2016 р.

Календарно-тематичне планування 5-клас

 ( 35 годин, 4 години – резервний час)



Дата
Коре-
кційна
 дата
Кіль-
кість
годин


            Зміст програмного матеріалу

     Вимоги до рівня знань і     умінь
  При
мітки



  
                  I семестр





   6
Розділ 1. Здоров’я людини






Життя і здоров’я людини
Учень (учениця):
називає: принципи здорового способу життя і безпечної життєдіяльності; порядок дій при потраплянні у небезпечну ситуацію;  небезпеки, які можуть виникнути на зупинках громадського транспорту; правила поведінки пасажирів громадського транспорту на зупинці, під час посадки в транспорт, руху і висадки;
наводить приклади безпечних і небезпечних ситуацій;
розпізнає: види пішохідних переходів та дорожні знаки, якими їх позначають; дорожню розмітку («зебру», осьову лінію й острівці безпеки); дорожні знаки, якими позначають зупинки громадського транспорту; найбезпечніші місця в салоні автотранспорту;
пояснює: вплив способу життя на здоров’я; різницю між двосмуговою і багатосмуговою дорогою; небезпеку переходу дороги на зупинці громадського транспорту;
уміє: вимірювати температуру тіла; визначати кількість смуг на дорозі за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки та «на око»; приймати зважене рішення щодо переходу складних ділянок дороги;  переходити багатосмугову дорогу, дорогу з обмеженою оглядовістю; безпечно поводитися на зупинці громадського транспорту; здійснювати посадку в трамвай, зупинка якого знаходиться посеред дороги;   приймати безпечне положення при аварії в громадському транспорті; правильно діяти при пожежі в салоні транспорту;
дотримується правил поведінки у громадському транспорті.

1.


   1
Принципи здорового способу життя. Практична робота № 1: “Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла”

2.


   1
Принципи безпечної життєдіяльності. Практична робота № 2: “Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію”




   4
Безпека на дорозі

3.


   1
Безпека пішохода. Практична робота №3:Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги

4.


   1
Безпека на зупинках громадського транспорту. Практична робота №4: “Відпрацювання навичок поведінки у  транспорті”

5.


   1
Правила користування громадським транспортом. Практична робота №5: “Розробка пам’ятки пасажира громадського транспорту”

6.


   1
Поведінка пасажира при ДТП. Практична робота №6: “Моделювання поведінки пасажира при аварії в громадському транспорті”











   6
Розділ 2. Психічна й духовна складові здоров’я






Уміння вчитися
Учень (учениця):
називає: етапи активного слухання (зосередитися, зрозуміти, запам’ятати);  ознаки невербального вияву почуттів (прояв у міміці, жестах, положенні тіла);
наводить приклади способів перепочинку під час занять;
розпізнає: ознаки правильно і


7.


   1
Раціональний розподіл часу. Практична робота № 7: “Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх складових здорового способу життя”

8.


  1
Умови успішного навчання. Розвиток  здібностей. Створення мотивації до навчання

9.


  1
Типи сприйняття інформації. Активне слухання.  Прийоми для кращого запам’ятовування. Практична робота № 8: Відпрацювання навичок підготовки до контрольної роботи





  
Повага до себе та інших


10.


   1
Унікальність людини.Практична робота № 9: Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей


11.


    1
Почуття і емоції.  Вияви почуттів. Практична робота № 10: Відпрацювання навичок  висловлювання  почуттів. Тематична атестація по розділам 1, 2
неправильно облаштованого робочого місця; чинники, які допомагають і заважають виконувати домашні завдання;
пояснює: чому треба працювати над розвитком вроджених здібностей; як побороти хвилювання перед контрольною; необхідність самодисципліни; правила роботи в команді; різницю між поняттями «емоції» та «почуття»; чому важливо поважати почуття інших людей і надавати допомогу тим, хто цього потребує;
аналізує наслідки неорганізованості;
уміє: складати режим робочого і вихідного дня;
визначати і враховувати індивідуальні особливості
сприйняття; використовувати мнемонічні прийоми;
·         готуватися до контрольних робіт; виявляти повагу до дорослих і однолітків; протидіяти виявам неповаги і жорстокості у своєму середовищі.




  





  
Тематична












   4
 
Розділ 3. Фізична складова здоров’я


12.


   1
Принципи і методи загартовування. Рухова активність. Практична робота № 11 Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід
Учень (учениця):
називає: переваги занять фізичною культурою та спортом для фізичного, соціального та
інтелектуального розвитку і формування характеру; застереження при заняттях спортом; правила користування басейном; способи допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід;
розпізнає: ситуації, які можуть призвести до порушення постави та зниження гостроти зору; ознаки перевтоми; активний і пасивний відпочинок;
пояснює: принципи загартовування (поступовість, систематичність, дозованість); небезпеку ігор на льоду;
аналізує:  наслідки недосипання для здоров’я і навчання; вплив телебачення і комп’ютерів;
уміє: виконувати вправи: для формування правильної постави; гімнастики для очей; розраховувати максимальну масу свого портфеля; обирати засоби безпеки при катанні на роликових ковзанах і роликових дошках; надавати допомогу і самодопомогу при падінні та спортивних травмах;
дотримуються: правил перегляду телепередач, роботи за комп’ютером.


13.


   1
Профілактика порушень постави і гостроти  зору. Практична робота № 12: Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей

14.


    1
Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Практична робота № 13: “Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах”

15.


   1
Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я. Практична робота № 14:Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером.


16.



Оцінювання навчальних досягнень учнів за I семестр
                   




 






Зошит






Тематична   






                  II семестр





 
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я





   8
Тема 1. Соціальне благополуччя
Учень (учениця):
називає: умови ефективного спілкування (вміння слухати і говорити, розуміти і використовувати «мову жестів», щира і доброзичлива манера спілкування, уміння попросити про послугу чи допомогу);  
наводить приклади: правил поведінки в школі; реалізації дітьми своїх прав (самостійно чи з допомогою інших людей), порушень прав дитини (з літературних творів чи реального життя); обов’язків школярів у школі і вдома; рис характеру, які заважають дружбі;  ситуацій, коли не варто погоджуватися на пропозицію однолітків;
розпізнає: вербальні та невербальні способи спілкування; пасивну, агресивну й упевнену поведінку; вияви насилля в учнівському середовищі;
міфи і факти стосовно ВІЛ і Снід; безпечні і небезпечні ситуації щодо зараження ВІЛ через кров;
пояснює: значення норм, правил і законів у суспільстві;
аналізує: пасивну, агресивну та упевнену поведінку;
уміє: упевнено спілкуватися з однолітками і дорослими (родичами, вчителями, сусідами, батьками друзів), у разі необхідності звертатися до них за допомогою; протидіяти агресії і насиллю в учнівському середовищі; 





Право на здоров’я
17.


  1
Права дитини. Обов’язки учня і громадянина. Практична робота №15: Аналіз літературних джерел про права дитини




  3
Спілкування і здоров’я

18.


  1
Ефективне спілкування. Вплив поведінки на здоров’я. Практична робота № 16: Відпрацювання навичок ефективного спілкування”

19.


  1
Спілкування з дорослими. Практична робота № 17: “Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих”

20.


  1
Спілкування з однолітками. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі




  2
Соціальна небезпека інфекційних захворювань

21.


  1
Поняття про туберкульоз і ВІЛ-інфекцію

22.


  1
Запобігання дискримінації людей, які живуть з ВІЛ

23.


  1
Узагальнюючий урок по Темі 1: “Соціальне благополуччя”

24.


  1
Тематична атестація по Темі 1: “Соціальне благополуччя




 






Тематична





   10
Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі
Учень (учениця):
називає:  можливі способи проникнення
зловмисників у дім; чинники ризику під час перебування надворі без дорослих; умови виникнення горіння; причини виникнення побутових пожеж; місця підвищеної небезпеки (недобудови, кар’єри, шахти, підвали тощо);  види стихійних лих; ознаки безпечного пляжу, ситуації, коли варто утримуватися від купання, небезпеки, які загрожують плавцям;
наводить приклади: джерел запалювання; горючих, легкозаймистих  і негорючих матеріалів;
розпізнає небезпечні місця  у  населеному пункті (мікрорайоні);
пояснює: чому небезпечно залишати відкритими двері, відчиняти їх незнайомцям; чому слід уникати місць, де можливе утворення натовпу; чому не можна розголошувати особисті дані в Інтернеті;
уміє: спільно з батьками досліджувати безпеку своєї оселі; повторно використовувати пластикові упаковки; відмовлятися від пропозицій гратися у небезпечних місцях, розпалювати багаття, псувати громадське майно; гасити невеликі пожежі, зокрема й спричинені електричним струмом; безпечно евакуюватися з оселі і приміщення школи; захищати органи дихання від отруйних газів; безпечно поводитися під час сильного вітру, грози, підтоплення; виготовляти рятувальні засоби з підручних матеріалів; допомогти постраждалому при тепловому або сонячному ударі; надавати допомогу потерпілим на воді;
дотримується: правил безпеки удома й надворі, при користуванні Інтернетом,  відпочинку на природі.







Пожежна безпека

25.


  1
Умови  і причини виникнення пожеж. Принципи запобігання та гасіння пожеж

26.


  1
Способи гасіння невеликих пожеж. Практична робота № 18, 19:
Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи, Відпрацювання навичок  захисту органів дихання від отруйних газів





Дитина в автономній ситуації

27.


  1
Безпека в побуті. Практична робота № 20: “Обстеження безпеки своєї оселі

28.


  1
Місця підвищеної небезпеки. Практична робота № 21: “Моделювання безпечної поведінки із незнайомими людьми”




 
Безпечне довкілля

29.


  1
Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини Практична робота № 22: Створення саморобок для  повторного використання пластикових упаковок

30.


  1
Стихійні лиха. Практична робота № 23: “Моделювання безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення

31.


  1
Відпочинок на природі. Правила купання у  водоймах. Практична робота №24: Моделювання ситуації надання допомоги  постраждалому при  сонячному ударі

32.



   1

Дії у небезпечних ситуаціях на воді. Практична робота № 25: Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів

33.

34.



Узагальнюючий урок по Темі 2 : “Безпека в побуті і навколишньому середовищі
Оцінювання навчальних досягнень учнів за
II семестр






35.



 
Підсумковий урок






Зошит






Тематична




              

1 коментар: