середу, 16 березня 2016 р.

Урок - тренінг 6-клас

Тема: Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички
Мета: Розкрити чинники, які впливають на формування корисних і шкідливих звичок, сприяти усвідомленню необхідності формувати корисні звички і позбутися шкідливих.
Обладнання: аркуші паперу, ручки.
Тип уроку: урок – тренінг.

Знайомство. ( По черзі називають, що вони вміють добре робити. Наприклад:      «Я вмію добре скакати на скакалці». Всі його підтримують: «Молодець!»)

Вчитель: Один німецький філософ сказав: «Здоров’я настільки  переважає всі блага життя, що воістину здоровий злидар щасливіший за хворого короля».
-         Як  ви розумієте цей вислів? (відповіді учнів)
І дійсно, якій би цікавій справі ви не присвятили своє життя, власне здоровя і здоровя ваших близьких завжди будуть на першому місці. Щоб зберегти здоровя змолоду, треба виробити у себе звичку до здорового способу життя.
Саме про звички ми сьогодні і поговоримо. Бо тема нашого уроку «Звички і здоровя».
Пригадайте, чи доводилося вам виконувати якісь дії …. Чи виникало у вас бажання або потреба робити це знову й знову? Це і є звичка – особлива форма поведінки людини, що закріпилася внаслідок багаторазового їх повторення.

Мозковий штурм «Які бувають звички?»
·        Всі звички записують на дошці.
·        Поділ звичок на корисні і шкідливі.

Вправа: Доповніть речення. Корисні звички – це ті, які… (зміцнюють здоровя), а шкідливі… (сприяють погіршенню здоровя).

Робота в групах.
·        Обєднаємося  в 2 групи. (Корисна, шкідлива)
·        Дошка поділена на дві частини
Чому люди мають                                       Чому люди не мають
шкідливі звички?                                          шкідливих звичок?
·        По черзі називають і записують їх на дошці.
-         Модно                                                   -  Щоб зберегти здоровя                                    
-         Щоб виглядати дорослим                   -  Щоб зупинити погіршення здоровя
-         Не знають про шкідливість                -  Прагнуть не мати шкідливих звичок
-         За компанію                                        -  Мають сильну волю, характер
-         Щоб бути «як усі»                              -  Самоствердження за допомогою
-         Наслідують когось                                 відмови від цигарок, алкоголю
-         Не впевнені в собі

Вчитель: Ми переконались, що причини чому люди мають шкідливі звички можуть бути різними. А які можуть бути наслідки?

Анаграма. Анаграма – слово або словосполучення, утворене перестановкою букв або складів. Необхідно скласти слова, що позначають наслідки впливу шкідливих звичок на організм людини.
ФАРКТІН (інфаркт);
ЗДАИКША (задишка);
ИЦЗОР (цироз);
РНАЯН МРЕСТЬ (рання смерть);
ШЕКАЛЬ (кашель);
КОЛІТОЛАЗМ (алкоголізм);
КАР  РОГЛА (рак горла);
КАР ГЕЛЕНЬ (рак легень);

Який висновок ми можемо зробити? ( Що шкідливі звички спричиняють різні захворювання.)
Щоб запобігти шкідливим звичкам, необхідно обирати позитивні зразки для наслідування, навчитися правильно, розумно задовольняти власні потреби та розвивати навички протидії негативному соціальному тиску.

Руханка « Саймонд сказав…»
   ( Кожен учень по черзі говорить «Саймонд сказав зробити… і показує якийсь рух, а всі за ним повторюють).

Читання уривка з повісті Марка Твена «Пригоди  Тома Сойєра».
Запитання для обговорення:
·        Яку звичку мав Том Сойєр – корисну  чи шкідливу?
·        Пригадайте кілька ваших звичок. Які з них вам подобаються? (висловлюються ті, хто бажає).
·        Яких звичок ви хотіли б позбутися? Візьміть аркуш паперу і напишіть ту звичку, якої б ви хотіли позбутися. А тепер зачитайте її (хто бажає), а потім пожмакайте чи порвіть і вкиньте  в кошик для сміття.

Гра «Змійка»
Обєднаємося в три групи. («Молекули» рухаються і збираються по два, по три..)
Кожна група записує по 5-7 заповідей «За здоровий спосіб життя»:
1.     Здоровий сон
2.     Дотримання режиму дня
3.     Загартування
4.     Займатися спортом
5.     Слідкувати за гігієною тіла
6.     Активно відпочивати
7.     Ні! Шкідливим звичкам
8.     Віра, любов, довіра близьким людям
9.     Корисна праця
10.                  Раціональне харчування

Вправа «Відкритий мікрофон»

(Діти висловлюються про те, що запамятали на тренінгу і, що було цікавого)

Підведення підсумків. Оцінки за урок.
                    Домашнє завдання: підручник с. 59- 62, намагатися позбутися      звички, яку викинув в кошик для сміття.

Завершення тренінгу
Всі стають в коло, беруться за руки і разом тричі промовляють: «Один за всіх і всі за одного!»


Немає коментарів:

Дописати коментар