середу, 16 березня 2016 р.

 Відкритий урок 5-а клас


Тема: Умови й причини виникнення пожеж. Принципи запобігання та гасіння пожеж.
Мета уроку: формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі в сусідів чи на інших об’єктах; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.
Обладнання: підручник, зошит, ілюстративний матеріал.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
n   1.   Організаційний момент
Вправа «Знайомство».
Ваші міркування «Навіщо людині сірники».
(Кожен учень представляється і висловлює свою думку).
n   2.   Актуалізація опорних знань
1. «Розумники та розумниці». (Відгадування загадок.)
·      Лишає він страшні сліди,
Усе він пожирає.
А як даси йому води —
Відразу помирає!
                                     (Вогонь)
·      До пори вишу,
До пори мовчу,
А вогонь зачую,
Сичу й лютую.
                                     (Вогнегасник)
2. «Асоціативний кущ»

          Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «пожежа».
Приклади відповідей: небезпека, сірники, вогнегасник, вода, пожежник, вогонь.
n   3.   Мотивація навчальної діяльності
1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
2. Проблемні запитання.
— Чи кожне горіння — пожежа?
— Вогонь наш друг чи ворог?
n   4.   Етап засвоєння нових знань
1.  Пожежі. Умови виникнення пожеж. (Пояснення вчителя.)
Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.
-         Чому люди його бояться? (Відповіді учнів)
Вчитель.
        Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини.
 Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?
   Сьогодні ми про це і поговоримо.
  • Демонстрація трикутника. (- Як називається ця геометрична фігура?)
  • З’ясувати три умови виникнення горіння

 
-          Що необхідно, щоб почалось горіння? (горючі речовини або матеріали)
-        Де може відбутися горіння? (там де є кисень)
-          Коли це може трапитись? ( коли є джерело запалювання)
Висновок. Отже існує три умови запалювання: горюча речовина, кисень, джерело запалювання. Ці складові утворюють «трикутник вогню»
 2.     Причини виникнення пожеж. («Мозковий штурм».)
Складання на дошці переліку причин виникнення пожеж, наведення прикладів небезпечних ситуацій. Визначення наслідків пожеж.
3.  Принципи запобігання пожеж. (Робота в групах.)
«Пожежна інспекція»
Дві групи пожежних інспекторів визначають принципи запобігання пожеж:
1 група: у школі;
2 група: вдома.
Завдання інспекторам:
1) самостійно прочитати матеріал підручника;
2) обговорити матеріал і визначити головні принципи, навести приклади із життя;
3) скласти інструкцію з декількох пунктів, виконання якої дозволить запобігти пожежі.
4.  Засоби гасіння невеликих пожеж. (Пояснення вчителя з елементами бесіди.)
n   5.   Узагальнення й закріплення знань
 Щоб зберегти своє життя, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки.
Утвори і запиши речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини.
Для розваги і для гри  
а не в лісі, а ні в хаті.
Не розпалюй сам багаття,
умикати нам не слід.
З грубки жару не беріть                    
то вимкни всі електроприлади.
Плитку, праску                                  
це небезпечно.
Коли йдеш з квартири,                     
 користуйся ліхтариком.
Не грайся з вогнем -                           
жар в собі вогонь таїть.
Не грайся запальничкою,                  
сірників ти не бери.

6.   Підбиття підсумків уроку
Прийом «Закінчи речення»
Сьогодні на уроці я дізнався…
Сьогодні на уроці я навчився…

7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
Опрацювати параграф 24. Творче завдання:
Намалюйте плакати, що інформують дітей про причини виникнення пожеж.

                     









































Немає коментарів:

Дописати коментар