середу, 16 березня 2016 р.


Захід з основ здоров'я 5-б клас            

Тема: «МІЙ ДРУГ – ДОРОЖНІЙ РУХ!»
Мета: повторити правила дорожнього руху , дорожні знаки; навчити
використовувати  знання правил дорожнього руху в повсякденному житті, розвивати пізнавальні інтереси.
Обладнання: таблиця з балами, картки з дорожніми знаками , модель світлофора, емблеми команд, дорожні знаки, зелені фішки для команд, ілюстрації для запитань і загадок.
                                                             Хід роботи
Організаційний момент
- Доброго дня, діти! Усміхніться і починаємо наш захід. Сьогодні ми з вами не просто будемо закріплювати правила переходу вулиці, а проведемо змагання. Я пропоную вам об’єднатися в групи. (Вчитель роздає дітям картинки із зображенням водіїв і пішоходів). Учні обирають капітана. Капітанам команд вчитель пропонує взяти картку. Капітан, який витягує картку «пішоходи», його команда і має таку назву, який картку «водії» - його команда – «Водії».
Представлення команд
У нас дві команди – «Пішоходи» і «Водії». Ви будете змагатися між собою за право називатися «Кращим знавцем Правил дорожнього руху». Команди, відрекомендуйтеся.
Командир команди  «Пішоходи»:
- Команда, наш девіз!
Учні команди: Наша команда знає багато!
 Кажуть про нас: «Гарні малята!»
Командир команди «Водії»:
- Команда, наш девіз!
Учні команди: Ми обіцяємо гарно змагатися,
 Будемо кращими називатися!
Результати нашого змагання ми будемо записувати на екрані змагання
Екран змагань
 «Водії»    «Пішоходи»
1. Загадки
2. Гра «Червоний, жовтий, зелений»
3. «Запитання - відповідь»
4. Тестування
5. Дорожні знаки
6. «Намалюй знак»
7. Гра  «Не плутай сторони
8. Підсумок

1. «Загадки»
Визначення 8-10 головних учасників.
1. Біжать чотири брати
І один одного не можуть наздогнати.
(Колеса)
2. Як переходиш вулицю,
То завжди зупинись,
І перш за все з увагою
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема.
Трикольорові очі
Я маю недарма...
(Світлофор)
3. Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Автобус, трамвай, тролейбус)
4. Тримаюсь лише на ходу,
А як зупиниш – упаду.
(Велосипед)
5. Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо.
(Світлофор)
6. Двоє ніг у швидкого коня,
Має він одне око і роги
Я катаюсь на ньому щодня,
Хоч і добре натомлюю ноги
(Велосипед)
7. Полотно, а не доріжка,
Кінь біжить сороконіжка.
(Поїзд)
8. Довгий хвіст дугою тягне за собою
(Тепловоз)
9. Підрозділ міліції,який відповідає за безпеку
руху на дорогах
(ДАІ).
10.Ти рушай зі мною в ногу
Перейдем у двох дорогу:
Під землею проведу,
На той бік переведу.
(Підземний перехід).

Зустріч зі «Світлофором»
Що зображено на дошці? Що ви знаєте про світлофор? (Відповіді дітей).
- Це ваш добрий друг Світлофор. Він  вже досить старий і дуже багато знає. Більше ста років він допомагає людям переходити вулицю. Сьогодні ми  дізнаємося, чи ви вже знаєте правила вулиць і доріг.
Розповідь вчителя
З історії світлофора. Чому світлофор так назвали?
Назва ця походить від двох слів: нашого слова «світло» і грецького «форос» - несе. Отже, у перекладі на нашу мову «світлофор» означає: той, що несе світло. А чи знаєте ви, що світлофори походять від прапорців, якими користувалися залізничники, щоб керувати рухом поїздів? Було три прапорці:червоний, який забороняв рух, жовтий, що закликав до обережності, і зелений, який дозволяв вільно їхати. Мали три кольори і перші світлофори, котрі з’явилися на початку ХХ століття. Це були великі дошки, пофарбовані у три кольори. По їхній поверхні з одного кольору на інший переповзала стрілка, вказуючи, який саме колір слід брати до уваги. Її важко було розгледіти здаля, і водії помилялися, не розуміючи, на який колір вона вказує.На сучасних світлофорах вогні спалахують по черзі, так що сплутати їх можна хіба навмисне.
2. Гра «Червоний, жовтий, зелений»
На сигнал «жовтий» - тиша, на «червоний» - плескають в долоні, на «зелений» - крокують (умовно). Результати записують на екран.
Вчитель: Закон вулиць суворий. Він не любить тих, хто не виконує правил. Адже саме цей закон зберігає життя багатьом людям. Діти, будьте уважними на дорогах!
Виходять чотири учні. У одного з них – зображення світлофора, у інших – кола жовтого, зеленого, червоного кольорів.
1-й учень. Водіям хто помагає?
Це повинен знати ти!
Від біди оберігає,
Та усім допомагає
Найбезпечніший шлях знайти.
Цей невтомний трудівник
Три великих ока має.
Він ніколи не дрімає,
Особливо в часи «пік»!

2-й учень: Три сигнали світлофора
Що накажуть – то закон!
Як червоний загориться –
Терміново зупиниться!

3-й учень: Жовте світло - почекай!
А зелене сяє світло,
Усміхаючись привітно, -
Сміло рухайтеся всі:
І дорослі, і малі!

Інсценівка вірша О. Кононенка «Весела подорож з братом до дідуся, або знайомство з дорожніми знаками»

У ході виступів учнів учитель демонструє відповідні дорожні знаки.
1-й учень: Світлофор зеленим світить,
Поспішаю, як ніхто –
З братом їдемо до діда
У новенькому авто.
Ми домовилися вранці,
Він чекає на стоянці.
Ось і я – часу не гаймо,
Заспівав мотор - рушаймо!

2-й учень: Розрослись каштани, липи,
Без зупинки тут не можна
СТОП – ці літери великі
Здалеку побачить кожний.

3-й учень: Брат машину зупиняє,
Озивається до мене:
Світлофор три ока має –
Червоне, жовте і зелене.
Червоне – треба пам’ятати:
Іти не можна – слід чекати.
Мигне жовте, не хвилюйся:
Уважним будь і приготуйся.
Зелене – вітер, сніг чи злива:
Через дорогу йди сміливо.
4-й учень: Нам дорога ще далека.
Брат веде, позаду я.
Знак дорожній «Небезпека»
Застережить водія.
Глянь праворуч, глянь ліворуч,
На дорозі діти - стій!
Дитсадок і школа поруч –
Обережніше, водій!
5-й учень: Я забув! Не вимкнув праску!
От так лихо! Що робити?
Для забудьків знак, будь ласка –
«Телефон» - біжу дзвонити.

6-й учень: Скоро дідове подвір’я,
Дід у нас лісник, отак!
З лісу можуть вийти звірі,
Нам про це говорить знак.
Ми приїхали. Дідусь
На порозі крутить вус,
Йде онуків зустрічати:
- Здрастуйте, ходіть до хати.

7-й учень: Приїздіть у ліс в суботу –
Вистачить для всіх роботи.
Пост ДАІ. Інспектор чемно
Радить пас прилаштувати,
Посміхається приємно:
- Хай щастить вам, - каже брату.
3 .«Запитання - відповідь»
Закон вулиць дуже строгий. Він не прощає,
коли пішохід йде по вулиці, як йому заманеться, не дотримується правил.
Але цей закон і дуже добрий: він охороняє людей від страшного нещастя,
береже їх життя. Зараз ви покажете, чи знаєте ви ПДР
(Учасникам задаються по черзі запитання. Хто не відповів – вибуває).

· Чи допускається буксирування велосипеда? (Ні)
· Як найчастіше називають водія? (Шофер)
· 3 якого віку дозволено пересуватися на велосипеді дорогами загального
користування? (З 14 років)
· Чи дозволяється водієві мопеда їздити пішохідними доріжками? (Ні)
· Кого ми називаємо учасниками дорожнього руху? (Пішоходів, водіїв,
пасажирів)
· Чи є у велосипедиста шлях гальмування? (Так)
· Чи можна велосипедистові їхати по дорозі, якщо неподалік є
велосипедна доріжка?
(Ні)
· Який дорожній знак установлюють поблизу шкіл? («Діти»)
· Який поворот більш небезпечний — лівий чи правий? (Лівий, тому що
рух правосторонній)
· Як називається «зебра» на дорозі? (Пішохідний перехід)
· Які сигнали подає світлофор? (Червоний, жовтий, зелений)
-
Яке перехрестя називають регульованим? (Те, де є світлофор або
регулювальник)
· Кому мають підкорятися пішоходи й водії, якщо на перехресті
працюють одночасно й світлофор, і регулювальник? (Регулювальнику)
· Навіщо потрібні стоп-сигнали  на автомобілі? (Щоб інші учасники
дорожнього руху могли бачити наміри водія зупинитися або пригальмувати)
· Якої сторони слід дотримуватися, крокуючи тротуаром? (Правої)
· Зі скількох років дітям дозволено їздити на передньому сидінні автомобіля?
 (312 років)
· Чи завжди пасажирам потрібно пристібатися ременями безпеки? (Так:,
завжди)
· Скільки сигналів має пішохідний світлофор? (Два": червоний і зелений)
· Чи потрібно велосипедистові надягати шолом під час руху заміською
дорогою? (Ні)
· Як велосипедист повинен інформувати інших учасників руху про намір
зупинитися? (Підняти руку вгору)
· Чому на заміських дорогах пішоходи повинні рухатися назустріч руху?
(Рухаючись узбіччям назустріч руху, пішоходи завжди бачать транспорт, що
наближається)
· Як слід переходити дорогу, якщо ви вийшли з автобуса? (Не можна
обходити транспорт ні попереду, ні позаду, потрібно зачекати, коли він
від'їде й дорогу буде видно в обидва боки, ще краще — відійти на безпечну
відстань від автобуса. А якщо є пішохідний перехід, то переходити через
дорогу слід ним)
· Чи можна перевозити на велосипеді пасажира віком 9 років? (Ні, лише
до 7років — на спеціально обладнаному сидінні з підніжками)
· Де та які катафоти встановлюються на велосипеді? (Спереду — білий,
ззаду — червоний. Можливі катафоти на колесах)
· 3 якого віку можна навчатися управління автомобілем? (3
16 років)

4.  «Тестування»
Хто з казкових героїв правильно перейшов би вулицю?
·        Мальвіна;
·        Буратіно;
·        Незнайко;
·        Вінні- Пух.
 На якій дорозі машина краще гальмує?
·        На мокрій;
·        на обмерзлій;
·        з ямками;
·        на сухій.
Коли загорі лось зелене світло світлофора, що ти будеш робити?
·        Подивишся, чи немає поблизу  швидкого транспорту;
·        пропустиш всіх бабусь і даму з собачкою;
·        побіжиш з усіх ніг;
·        залишишся стояти на місці.
З якого віку можна їздити на велосипеді по проїжджій  частині?
·        З самого народження;
·        з 14 років;
·        коли отримаєш права;
·        коли вийдеш на пенсію.
Як правильно перейти дорогу, вийшовши з автобуса?
·        Обійти автобус спереду;
·        обійти автобус ззаду;
·        перестрибнути;
·        пролізти під автобусом.

5. «Дорожні знаки»
Ви знаєте вже деякі дорожні знаки?
Загадка для учасників, чи знаєте ви знаки?

На дорозі дружно в ряд
Смужки білі лежать.
Для тебе є, крихта ... ( Пішохідна доріжка)

Я хочу запитати про знак,
Намальований він ось так:
У трикутнику хлопці
З всіх ніг біжать кудись. ( "Обережно, діти!")


Йшли зі школи ми додому,
Бачимо - знак над бруківкою.
Коло, всередині - велосипед,
Нічого іншого немає. ( Велосипедистам проїзд заборонений)

Цей місток над дорогою
Служить нам великою підмогою.
Через вулицю веде
Нас. .. ( Надземний перехід)

У трикутнику, хлопці,
Людина стоїть з лопатою.
Щось риє, будує щось ,
Тут ... ( Дорожні роботи).

6.  «Намалюй знак»
Учасникам вікторини даються листочки і називають знак.
Завдання
– намалювати названий знак
1.Пішохідна доріжка
2.Пункт першої медичної допомоги
3.Пункт харчування
4.В'їзд заборонено
7.Гра «Не плутай сторони»
- Діти, ви, мабуть, уже втомилися, нумо трішечки пограємо в гру «Не плутай сторони».
Всі учні стоять. Учитель подає такі команди: «Підняти праву (ліву) руку!», «Подивитись праворуч (ліворуч)». Хто помиляється, той сідає на місце. Перемагають ті. Хто не зробив помилок і залишився стояти. Вони одержують фішки. Кількість одержаних командами фішок заноситься до екрана змагань.
(Поки діти грають в гру, підраховуються бали всіх конкурсів).
8. Підведення підсумків

- Підсумковий рахунок змагань: _
Перемогла команда ____. Вона і є «Кращим знавцем Правил дорожнього руху». Але незалежно від того, яка команда одержала перемогу, ви всі дуже гарно працювали. Обидві команди нагороджуються світлофорами, щоб ви ніколи не забували про нього і його кольори.
- Так, я дуже задоволений, і тому нагороджую обидві команди. Це – знак «Світлофор», щоб ви ніколи не забували про мене і мої кольори.
Заключна частина
      Сьогодні ви повторили Правила дорожнього руху та дізналися багато
нового і цікавого. ПДР дуже важливі. Знати їх повинен кожен дорослий і кожна дитина. Не порушуйте їх, тоді у нас не буде нещасних випадків на дорогах, і ви виростете міцними і здоровими.
      Ми вдячні вам за вірні відповіді і переконалися в тому, що з правилами
дорожнього руху ви знайомі. Впевнені, що в майбутньому дехто з вас мріє стати водієм. Насправді це досить складна справа, яка вимагає уважності, спостережливості та обережності.





Немає коментарів:

Дописати коментар