вівторок, 15 березня 2016 р.

Календарно-тематичне планування 6-клас
 
 ( 35 год., 4 години – резервний час)



Дата
Коре-
кційна
 дата
Кіль-
кість
годин


            Зміст програмного матеріалу

   Вимоги до рівня знань і    
                    умінь

 Примітки



  
                           I семестр





   5
Розділ 1. Здоровя людини





  
Життя і здоров'я людини
Учні:
називають:
- складові здоров’я;
- види і чинники ризику для життя і
здоров’я;
наводять приклади:
- сприятливих для здоров’я життєвих навичок;
-небезпек навколишнього середовища;
- кримінальних небезпек для підлітків;  
розпізнають:
- ознаки безпеки і небезпеки;
- ознаки фізичного, соціального, психологічного і духовного благополуччя;
- сприятливі і несприятливі для здоров’я людини погодні умови;
пояснюють:
- вплив небезпеки, невиправданих
ризиків, екстремальних і надзвичайних ситуацій на життя і здоров’я;  
- дію природних чинників на здоров’я;
уміють:
- обирати одяг і взуття за несприятливих погодних умов;
- оцінювати ризик у щоденних ситуаціях;
- безпечно поводитися при спілкуванні з незнайомими людьми;
- уникати кримінальних небезпек;
- обговорювати з батьками засоби захисту особистого майна;
демонструють способи самоконтролю та алгоритм дій в екстремальній ситуаціях; 
виявляють активну позицію  щодо економії води, електричної енергії, участі в екологічних акціях, відповідальної поведінки в природі.

1.


   1
Безпека життєдіяльності. Здоров’я і благополуччя. Життєві навички, сприятливі для здоров’я





  
Ризики і небезпеки

2.


   1
Поняття про ризик. Оцінка ризиків у щоденному житті. Практична робота № 1: Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні в екстремальну ситуацію

3.


   1
Вплив природних чинників на здоров’я людини. Практична робота № 2:Добір одягу за несприятливих погодних умов (ожеледиця, хуртовина, спека)”

4.


   1
Техногенне середовище. Екологічні проблеми довкілля

5.


   1
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек. Практична робота №3:Відпрацювання навичок захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону).Тематична атестація по розділу І «Здоров’я людини».




   
Тематична





   6
Розділ 2. Фізична складова здоров’я





   
Харчування і здоров’я
Учні:
називають:
- складові харчових продуктів, джерела їх надходження;
- особливості харчування у підлітковому віці;
- принципи харчування для здоров’я;
- чинники, що впливають на формування харчових звичок;
- наслідки неправильного харчування;
- причини і симптоми харчового отруєння;
наводять приклади ситуацій, в яких треба звернутися до стоматолога;
розпізнають ознаки збалансованого  харчування;
пояснюють:   
- небезпеку йододефіциту;
- значення особистої гігієни;
уміють:
- визначати збалансований харчовий раціон, калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичного навантаження;
- зберігати і споживати йодовану сіль;
- аналізувати інформацію на упаковках харчових продуктів;
- запобігати харчовим отруєнням;
- надавати допомогу і самодопомогу при харчових отруєннях;
дотримуються правил харчування для здоров’я та правил особистої гігієни.

6.


   1
Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці

7.


   1
Принципи  харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень

8.


   1
Профілактика йододефіциту і діабету. Практична робота № 4: Визначення збалансованості харчового раціону

9.


    1
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша  допомога при харчових отруєннях. Практична робота №5: “Аналіз маркування харчових продуктів




  
Особиста гігієна

10.


    1  
Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини

11.


    1
Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом. Практична робота №6: Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни»




   

























6
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я







Звички і здоров’я
Учні:
називають:
- особливості психічного розвитку підлітків;
- чинники, що впливають на прийняття рішень і формування звичок;
- переваги адекватної самооцінки;
- наслідки активного і пасивного куріння, зловживання алкоголем;











  


наводять приклади:
- потреб людини ;
- корисних і шкідливих звичок;
розпізнають:
-  види   самооцінки;
- прості, щоденні і складні рішення;
- позитивні й негативні соціальні впливи;
- соціальну і комерційну рекламу;
- перебільшену і неправдиву інформацію в рекламі; 
- ситуації, безпечні щодо ризику ВІЛ-інфікування;
пояснюють:  
- вплив самооцінки на поведінку і здоров’я людини;
- вплив корисних звичок на здоров’я;
- згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я підлітків;
- алгоритм прийняття зважених рішень;  
- необхідність відмови від пропозицій вживання психоактивних речовин;
- вплив ВІЛ-інфекції на організм людини;
- відмінність між ВІЛ і СНІД;
аналізують:
- поширені міфи про  психоактивні речовини;
- зміст і мету комерційної реклами;  
уміють:
- аналізувати свої звички;
- створювати план формування корисної звички;
 - критично аналізувати рекламні повідомлення;
- відмовлятися від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії;
виявляють толерантне ставлення до ВІЛ-позитивних людей.

12.


  1
Психічний розвиток підлітка. Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток . Потреби людини, їх розвиток із віком

13.


  1
Навички і звички. Вплив звичок на здоровя. Корисні і шкідливі звички. Практична робота №7: Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички)





Самооцінка і здоров’я

14.


   1
Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. Практична робота №8: Проект самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети)




 
Критичне мислення та уміння приймати рішення

15.


   1
Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. Практична робота №9: Моделювання ситуації прийняття зважених рішень

16.


   1
Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Практична робота № 10: “Аналіз соціальної і комерційної реклами”. Оцінювання навчальних досягнень учнів за I семестр




   
Зошит





Тематична             






                II семестр
17.


   1
Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.Практична робота №11:“Моделювання ситуації відмови від вживання психоактивних речовин”

18.


   1
Вплив ВІЛ-інфекції на організм людини. Поняття про СНІД. Практична робота №12: Створення соціальної реклами з профілактики ВІЛ-інфекції




   15
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я





    7
Тема 1. Соціальне благополуччя
Учні:
називають:
- види стосунків, методи покращення   стосунків;
- способи та етапи конструктивного розв’язання конфліктів;
наводять приклади:
- стосунків в родині та з однолітками;
- чинників розпалювання конфліктів;
розпізнають:
- ознаки вербальної і невербальної   комунікації, активного і пасивного слухання;
- стилі спілкування;
- конфлікти поглядів і конфлікти інтересів;
- дружні, недружні і небезпечні компанії;
- вияви фізичного і психологічного насилля;
пояснюють:  
- особливості спілкування з дорослими й однолітками;
- вплив конфліктів на здоров’я;
- необхідність конструктивного розв’язання конфліктів;
- важливість толерантного ставлення до поглядів і переконань, урахування інтересів і потреб інших;
- негативні наслідки приналежності до небезпечних компаній;


аналізують:
- переваги і недоліки різних стилів спілкування;
- свої стосунки з іншими людьми;
уміють:
- упевнено поводитися в різних життєвих ситуаціях;
- уникати непорозумінь у спілкуванні;
- толерантно ставитися до смаків і поглядів інших;
- розв’язувати конфлікти, уникати ескалації конфліктів, контролювати емоції у конфліктних ситуаціях;
- обирати коло спілкування, яке сприяє здоров’ю;
- протидіяти виявам агресії і насилля у своєму середовищі;
дотримується правил:
- спілкування з однокласниками і членами родини;
- дружнього спілкування дівчат і хлопців.





Спілкування і здоров’я
19.


    1
Спілкування людей. Засоби комунікації. Навички спілкування
20.


    1
Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я. Практична робота №13: “Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях”

21.


    1
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. Практична робота №14:Складання плану покращення міжособистісних стосунків





Конфлікти і здоров’я
22.


    1
Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. Практична робота №15: Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів”

23.


    1
Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. Практична робота №16: Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях




 
Стосунки з однолітками

24.


    1
Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній

25.


    1
Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі. Тематична атестація по розділу 4  “Соціальна складова здоров’я”

  




























Тематична






   9
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі










Безпека в побуті
Учні:
називають:
- небезпечні ситуації, які можуть виникнути в оселі;
- основні причини виникнення пожеж;
- переваги і недоліки різних типів вогнегасників;
- ознаки виникнення аварії на підприємстві;
- правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді;
- види і телефони державних служб надання допомоги в екстремальних ситуаціях;
- основні складові автомобільної аптечки та їх призначення;
наводять приклади ситуацій, в яких вогонь може бути особливо небезпечним;
розпізнають:
- негорючі, легкозаймисті речовини і матеріали;
- препарати побутової хімії за рівнем безпеки;
- стадії пожежі і типи вогнегасників;
- групи промислових об’єктів за наслідками аварій;
- елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху;
- сигнали маневрування велосипедистів;
- ознаки ураження електричним струмом, хімічних опіків, отруєння;
пояснюють:
- зміст поняття   «трикутник вогню»;
- необхідність використання велосипедного шолома;
- правила зберігання і використання ліків і препаратів побутової хімії;
- необхідність надання першої  допомоги;
аналізують наслідки неправильного перевезення вантажів на велосипеді;
уміють:
- користуватися газовою плитою, перекривати вентилі водогону, вимикати електрику на щитку;
- організовано евакуюватися з приміщення у разі пожежі;
- перевіряти пожежну безпеку своєї оселі;
- застосовувати належні засоби пожежогасіння при різних типах пожеж;
- захищати органи дихання, правильно діяти у випадку загоряння одягу на людині;
- обирати відповідні алгоритми дій у разі сигналу цивільної оборони;
- добирати одяг для велосипедних прогулянок;
- обирати безпечні способи маневрів на велосипеді;
- складати стислі та інформативні повідомлення для рятувальників;
- викликати рятувальників і надавати їм посильну допомогу;
- адекватно оцінювати свої можливості і надавати першу допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом, хімічних опіках, отруєннях, ДТП;
дотримуються правил:
- користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами, засобами побутової хімії;
- пожежної безпеки;
- дорожнього руху для пішохода, пасажира, велосипедиста.

26.


    1
Правила користування газовими приладами, електроприладами,  водогоном, тепловими мережами

27.


    1
Безпека при користуванні засобами побутової хімії.Практична робота
№17: “ Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії”





Пожежна безпека оселі

28.


    1
Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі.План евакуації з будинку. Практична робота №18: Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі

29.


    1
Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу. Практична робота №19: “Виготовлення ватно-марлевої пов’язки”





Проживання у промисловій зоні

30.


   1
Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту





Безпека руху велосипедиста

31.


   1
Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста.Практична робота №20: Вивчення вмісту автомобільної аптечки


32.


    1
Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді




Поведінка в екстремальних ситуаціях

33.


   1
Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила  взаємодії з рятувальниками. Практична робота №21: “ Моделювання ситуації виклику рятувальних служб

34.


   1
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП. Практична робота № 22: Моделювання допомоги при ураженні електричним струмом

35.


   1
Оцінювання навчальних досягнень учнів за II семестр





Зошит




Тематична



Немає коментарів:

Дописати коментар